Kick off Groenste Familie van Zuid-Holland

In heel Nederland zijn volop ondernemers actief die voedsel produceren en verhandelen rechtstreeks van boer naar consument. Maar dit leidt in veel gevallen nog niet tot de noodzakelijke voedseltransitie. Wat is ervoor nodig om schaalgrootte te bereiken? Hoe krijgen we meer consumenten die klant worden van lokaal voedsel?

Dat is de uitdaging van het project ‘De Groenste Familie van Zuid-Holland’ dat geïnitieerd is door de Natuur- en Milieufederatie Zuid-Holland. Natuurorganisaties en aanbieders in de korte keten slaan de handen ineen om massa te maken, meer mensen te bereiken, het verhaal en de noodzaak van regionaal voedsel beter voor het voetlicht te brengen en knelpunten op te lossen waar aanbieders tegenaan lopen.

logo_de_kortste_weg_FCOp 8 mei ging het project met een feestelijke kick-off in Rotterdam van start, bij het nieuwe distributiecentrum van Rechtstreex. Op alle denkbare manieren gaan we het komend jaar aan de slag om de ondernemers en initiatiefnemers te ondersteunen en te versterken. Vanaf medio september gaat een grote publiekscampagne van start, die tot doel heeft véél extra klanten te trekken, mensen te enthousiasmeren en tegelijkertijd het landschap te vergroenen. Als campagneleider ben ik verantwoordelijk voor deze campagne, die we samen met reclamebureau DDK uit Utrecht ontwikkelen. Binnenkort meer nieuws hierover.

Woon je in Zuid-Holland, heb je een onderneming of ben je op een andere manier geïnteresseerd om meer te doen met lokaal voedsel? Neem dan contact op via info@dekortsteweg.nl 

Deel dit artikel opTweet about this on TwitterShare on Facebook
20190508BvSetten_DeKortsteWeg02